youfatfuck.blogg.se

2013-02-19
18:27:36

Köttfärssås - recept
Gjorde en awesomedary köttfärrsås nyss, som jag slevade i mig sådär efter träningen. Du vet när man är utsvulten och i princip inhalerar maten. Omnomfuckingjävlanom vad gott det var. Därför tänker jag dela med mig av receptet :).

Cirkus 500g köttfärs (nötfärs FTW!)
½ rödlök (eller en hel, ha i  hur mycket du vill, improvisera lite, våga vidga dina vyer)
3 vitlöksklyftor (eller åtta, ifall du känner fört..)
7 soltorkade tomater (så gott)
2 msk cremé f.
1 förp. krossade tomater
Lite ketchup (för det är gott)
Ett par klickar tomatpuré (slotts forevvah in my <3)
Ha i lite chilisås om du tycker det är gott, förslagsvis Heinz
Kryddor! Experimentera och ha lite kul i köket, don't be a wuss ;) Är du helt fantasilös, tycker jag att du ska ha i: paprika krydda, peppar, lite salt, oregano och basilika. Så, det var väl inte så jävla svårt?!
 
Fräs lök, ha i de soltorkade tomaterna, ha i färsen och bryn den, krydda på förfan! Släng på cremé:n och ha sedan i de krossade röda grejorna. Ha i ketchup, tomatpurén och chilisåsen. Smaka av den perfekta såsen och servera med det du tycker är gott. Av någon anledning, är gurka sjukt gott till köttfärs. Så är det och ingen vet varför!
 
Detta var mitt försök till att vara rolig. Har en känsla av att jag inte lyckades så bra, men mitt mål har aldrig varit att bli stand up komiker ändå. Skiter faktiskt lite i om du skrattade, drog på smilbanden eller inte. Fuck it, I'm out!
 
YFF.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: